Suzuki e-Vitara hos Kjerulff i Slagelse
Ny e-Vitara med 6 års garanti
Med en startpris på 229.990 kroner viser Suzuki, at de er helt klar til at træde ind på det stærkt konkurrenceprægede elbilsmarked. Til denne pris får man nemlig en markant designet SUV på 4,3 meter, der med en akselafstand på 2,7 meter giver rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og inden døre mødes man af en rummelig kabine, der fås i to farvetemaer. De to skærme på 10,25” og 10” glider ind i hinanden og et 2-eget rat, der er afskåret i top og bund, sikrer bedre udsyn og nemmere ind- og udstigning. Og for større fleksibilitet kan bagsædet ”slides” frem og tilbage (16 cm) for større bagagerum eller mere benplads.
Også på garanti-området er den nye Suzuki e Vitara helt fremme i feltet. Den er nemlig omfattet af en, der dækker i op til 6 år eller 150.000 km. De første 3 år er det Suzukis fabriksgaranti, der står for dækningen og de næste 3 år klares af en udvidet garanti-forsikring. Denne håndteres også af Suzuki organisationen i Danmark. Højvoltsbatteriet er i øvrigt dækket af en garanti på 8 år/160.000 km, der dækker reparation/udskiftning af batteriet hvis opladningskapaciteten er mindre end 70%.
Udstyrsniveau? Farve? Stort eller lille batteri? 2WD eller 4WD? Nu kan du helt uforpligtigende konfigurere og reservere din e VITARA, så du sikrer dig en plads i køen når vi senere på året introducerer elbilen.
eVitara på helt ny plarmtform
Med en skarp startpris viser Suzuki, at de er helt klar til at træde ind på det stærkt konkurrenceprægede elbilsmarked. eVitara er en markant designet SUV på 4,3 meter, der med en akselafstand på 2,7 meter giver rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og inden døre mødes man af en rummelig kabine, der fås i to farvetemaer.
eVitara er udviklet på en ny platform (Heartect-e), som er specielt målrettet de krav, der stilles til en elbil som fx sikkerhedszone og plads til højvoltsbatteriet. Med en længde på 4,3 meter er den 9 cm længere end Vitara modellen med benzinmotor, mens akselafstanden med sine 2,7 meter er hele 20 cm længere. Det betyder, at der er rigtig god plads på for- og bagsæderne. Og som en af de meget få elbiler i klassen, vil den nye eVitara også kunne fås med træk på alle 4 hjul.
Interiør i eVitara
Når man åbner døren til den kommende Suzuki eVitara, bliver man mødt af en rummelig kabine med store, komfortable sæder og et moderne instrumentbord, hvor design og teknologi går hånd i hånd. Instrumentbordet domineres af en 10,25” digital instrumentering, som kan tilpasses efter førerens ønsker, og som elegant glider over i det nye infotainmentsystem med 10” skærm. Det hele er samlet i ét integreret display, der giver et rent og overskueligt udtryk.
Rattet er udført i læder og har to brede eger samt en karakteristisk afskåret top og bund, der både forbedrer udsynet og gør ind- og udstigning lettere. I den flydende midterkonsol finder man betjeningen til gearvælgeren, den elektriske parkeringsbremse, airconditionanlægget og bilens forskellige kørselsindstillinger – alt placeret, så det er intuitivt og let at betjene.
To batteristørrelser
Ved udviklingen af den nye eVitara har Suzuki lagt særlig vægt på, at der skal være en fornuftig balance mellem bilens samlede vægt, batteristørrelsen, en tilstrækkelig rækkevidde og en pris, der er til at betale for den typiske bilkøber i kompaktklassen. eVitara fås derfor med et batteri på 49 kWh eller 61 kWh af LFP-typen, som anses for at være en af de mest driftssikre og holdbare batterityper, ligesom det ikke indeholder grundstoffet kobolt.
Alle modelvarianter er udstyret med varmepumpe for effektiv opvarmning af kabinen – og dermed mindre forbrug af strøm om vinteren. Og for at optimere opladningen køles batteriet ned om sommeren og varmes op, når det er koldt.
Mulighed for firehjulstræk
Suzuki har en lang historie og ekspertise med firehjulstræk – ikke mindst fra Jimny og Vitara. Så det er selvfølgelig også muligt at vælge træk på alle fire hjul. Active og Adventure udstyrsvarianter kan leveres med AllGrip-e, som kan være en stor hjælp til igangsætning og sikker kørsel i snevejr og glat føre. Eller hvis du skal køre på løst underlag udenfor normale veje – lidt af en sjældenhed for elbiler i denne størrelse.
AllGrip-e har to indstillinger: Snow til snevejr og glatte veje og Trail, når du vil køre rigtig offroad. Med en frihøjde på hele 18 cm er der rig mulighed for at komme frem. Udover Hill-hold funktion får du med AllGrip-e også Hill-decent funktion, som hjælper dig sikkert ned af stejle og glatte bakker.
Køb Suzuki hos Kjerulff A/S
Når du køber en Suzuki hos Kjerulff A/S, er du garanteret en solid bil og en god handel.
Vi har et stort udvalg af modeller, og vi kender vores biler fra inderst til yderst. Vores dygtige salgsteam har mange års erfaring med at finde den helt rette model til vores kunder, så den matcher
både behov og ønsker, nu og i fremtiden.